PRÁVO NA PRAVDU

10. leden 2015 | 19.57 |
blog › 
PRÁVO NA PRAVDU

 NĚMECKO PRUSKÝ MODEL (EVROPSKÉHO ŠKOLSTVÍ) - ČÍM VÍC TOHO ZNÁM, TÍM JSEM VZDĚLANĚJŠÍ A MÁM PRÁVO NA PRAVDU. 

Účelem je vychovávat a produkovat armádu všeobecně vždělaných, zaměnitelných lidí, kteří sdílejí stejnou sumu vědomostí. Spolehlivé občany, ne nutně myslící. 

Uzavřený hierarchický systém vědomostí, rigidní pravidla přístupu k informacím, a tedy i k moci, ostatně krásně popisuje Umberto Eco v románu Jméno růže.

Zajímavé je, že špičkoví středoškoláci z "faktograficky" orientovaných systémů (myslím tu především na studenty z Číny, Jižní Koreje či z Evropy) zpočátku vynikají nad ostatními (vědí toho mnohem víc, umějí se "šrotit"), ale mají potíže se sebedůvěrou a schopností věcně obhájit vlastní nápad či kriticky předvést stávající názor.

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

 zatím nebyl vložen žádný komentář